Със сълзите на изплашения му 3-годишен син завършва опитът на Николай Куманов да плати сметката си за парно. Касиерката се вбесила на желанието му да се издължи с монети, а мъж зад касата му налетял на бой. Николай успял да снима част от скандала.

Сцената се разиграва на касата на частна фирма, която работи в партньорство със Столичната община.

„Дойдох тук, жената ме убеждаваше 15 минути да не й плащам със стотинки, защото са много. И той почна: „Няма ли банки за този олигофрен”, започна да ме обижда и аз му казах: „Не говорете така пред детето, ще се скараме”. Скочи ми на бой, тя започна да го спира, детето ми почна да плаче”, разказва бащата.

Изчакваме да дойде нашият ред за среща с касиерката. Оказва се, че няма проблем да платим със стотинки. Какво тогава се е случило с Николай? „Никой не му е посегнал въобще. Той нито е ударен, нито нищо”, категорична е Ваня Лукарска.

„Взехте ги след 20 минути, след като ми казахте, че съм олигофрен и съм луд”, репликира я Николай. Лукраска се оправдава: „Първо, бях болна, дошла съм на работа. Имаше много хора и сега той идва и с монети и си отмъщава на „Топлофикация”.

Николай обяснява, че не отмъщава на никого и търпеливо е изчакал реда си, като е пускал другите хора.

Кой е агресорът?

Касиерката обяснява, че мъжът, който бил в гишето е неин познат. Не бил служител, тя го пуснала, за да използва тоалетната зад гишето. Не смята, че реакцията му е била твърде крайна, макар на видеото да се вижда как го спира да не налети на бащата.

Касиерката твърди, че след инцидента не се е чувала със своя познат от видеоклипа. Мъжът от клипа, когото касиерката твърди, че познава бегло, всъщност... е нейният съпруг, признават от фирмата.

Снимка: bTV

„Това е недопустимо, изолиран случай за касите на Fast Pay. Тя ще си понесе необходимите последствия.. най-вероятно уволнение”, обясни по-късно старши касиерът Виктор Соколов.

И пред кварталния инспектор, който дошъл 40 минути след като Николай подал сигнал на 112, касиерката обяснила, че не познава... съпруга си - разясниха ни от СДВР. А на фирмата написали сигнално писмо, с което предупреждават да не се допускат външни хора при касиерките, а те пък да избягват конфликти с клиентите.

От Столична община пък ще проверяват какво прави гербът на София върху офисите на фирмата. Общината имала партньорски договори с нея, но не била дали разрешение да се използва логото й.

Коментарът на Мая Манолова

„В този случай, ако се вгледаме във всички детайли, има няколко сюжетни линии, всяка от които прилича на театър на абсурда”, коментира в студиото на „Тази сутрин” омбудсманът Мая Манолова.

Тя подчерта, че според Закона за БНБ и дребните монети, и банкнотите от 100 лева са законно платежно средство. По думите й и в други институции търсят поводи, за да откажат на граждани плащания с монети.

Втората сюжетна линия, според Манолова, са отношенията клиент-монополно дружество: „Могат да се характеризират с една дума – гняв. „Топлофикация” малтретира своите потребители, те се чувстват жертви на нейното всевластно отношение. Този човек е избрал най-безобидния начин да си отмъсти”.

Като трети сериозен проблем общественият защитник очерта агресията като знак за деградация на обществото, в което живеем.