С определен спад на паркираните автомобили в идеалния център на София започна първият работен ден от влезлите в сила нови правила за синя и зелена зона. Под 20% от паркоместата на традиционно препълнения площад „Народно събрание” бяха заети в понеделник сутрин.
За сметка на това се наблюдава свръхнатоварване и струпване на коли в непосредствена близост до историческия център – т.е. около синята зона. Това явление бе определено като напълно нормално от Николай Стойнев, зам.-председател на СОС.
Той насърчи столичани да използват по-често метрото и подчерта, че двете линии покриват около 60% от София. „Освен това има буферни паркинги в крайните станции на метрото, от които могат да се възползват хората от крайни квартали и селата”, допълни Стойнев.
За пореден път той изтъкна мотивите на общината за новите правила за паркиране - намаляване на трафика, по-добри условия за пешеходците, намаляване на вредните газовете. „Например в Стокхолм има въведена такса задръстване. В началото никой не е подкрепял мярката, на първата година обаче подкрепата е била 50 на 50, сега 80% от хората я харесват, защото градът е много по-чист”, направи сравнение общинарят.
По думите му в местната администрация вече е внесен доклад, с който се променя възможността съветниците да паркират безплатно. Това нямало да съществува в знак на солидарност с гражданите.
Сутринта имаше технически проблем с получаването на потвърждаващо съобщение за паркирано превозно средство в зоните за платено паркиране в София. От Столична община по-късно съобщиха, че той е отстранен.