Столичното метро ще се движи на по-чести интервали от април, за да се справи с увеличения брой пътници. В момента по линията между "Люлин" и "Младост" влаковете се движат през 3.5 минути, като напролет интервалите вече ще бъдат 3 минути. По втората линия – между "Лозенец" и "Надежда", сега метрото минава на 7 минути, а от април ще бъде на 6 минути, съобщава вестник "Сега" във вторник.
"Не можем да съберем всички пътници, сутрин в пиковите часове дори има хора, които не могат да се качат", коментира изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев.
Вече са купени нови 10 влака. Те ще влязат в експлоатация през април, за когато е предвидено пускането на разширението до летището и Бизнес парка. Въпреки новите спирки "Метрополитен" запазва старата практика те да се броят за една линия. Така един влак ще пътува към летището, а следващият - към Бизнес парка.
Вчера от сдружението "Граждани за София" настояха главният прокурор да се самосезира за строителството на метрото, защото по техни данни на фона на повечето станции хората, пътуващи с подземната железница, реално намаляват.
Данните на Столичната община обаче опровергават твърденията. Според тях през 2000 г. метро са използвали 72 хил. души, като броят им постепенно нараства до 280 хил. на ден през 2013 г. и 310-320 хил. през 2014 г.
Стоян Братоев коментира, че навсякъде по света има станции, които са по-малко натоварени, но това се променя с развитието на града, а световните стандарти една станция е ефективна, ако обслужва 2800 пътници.
Станцията на "Цариградско шосе" е такъв пример – при пускането й през нея са минавали по 2000 пътници дневно, а в момента те са по 10-12 хиляди.
В момента най-слабо натоварената станция на метрото е "Ломско шосе", а през "Сердика" потокът от пътници е най-голям - 60 хил. души дневно.
Снимка:
Ладислав Цветков