Новопостроените пътища в София може да предизвикват и недоволство. Част от живеещите в близост до обновени отсечки негодуват заради силния шум от преминаващите коли и камиони.
Задръстванията по Южната дъга на околовръстното са вече в историята. С откриването на новото трасе обаче започва кошмарът на семействата от къщите наоколо.
„Нямате си представа, все едно бомба пада. През нощта от 2 часа вече почват да минават големите камиони и не може въобще да се спи”, казва Цветанка Гавраилова.
Къщата на Петър Петров е на 20 метра от шосето. „Господата, които от Пътното строяха, да сложат шумозаглушителни бариери, за да ни осигурят малко спокойствие. Обещанието беше такова. Ето виждате какво е състоянието – няма”, гневи се мъжът.
„Вече съм поискала от АПИ да разработят проект и да направят, там където е необходимо, шумоизолиращи стени, разбира се, след съответните анализи”, коментира в тази връзка столичният кмет Йорданка Фандъкова.
С протест пред дома на кмета пък заплашват жителите в района на булевард „Иван Гешов” и улица „Георги Софийски”. Те настояват общината да вземе мерки за намаляване на шума, който ще идва от новото кръстовище.
„Чувате и сега, където само едно платно работи, какъв е шумът. А когато се пуснат долу още четири платна, естествено ще бъде много, много, много по-голям. Според нас изходът е да се покрие с някаква конструкция”, предлага Димчо Топалов.
Изграждането на тунел обаче би оскъпил проекта два пъти. „И на мен ми се иска навсякъде в София да има тунели, да вкараме автомобилите в тунели, а отгоре да има само пешеходни зони. Разбира се, че това не е възможно”, заяви по този въпрос Фандъкова.
Експертите на общината уверяват, че след пускането на кръстовището в действие нивото на шума ще бъде в норма. Тепърва от общината ще преценяват дали да поставят шумоизолиращи стени на новите кръстовища и булеварди в столицата. Засега единствените такива са на булевард „Брюксел” по пътя за летището.