100 000 000 лева трябват за реформиране на спешната помощ. Толкова ще струва преструктурирането на действащите центрове, изчисли Лекарският съюз.
Все още голяма част от автопарка е амортизирана, все още няма и промяна в заплащането на спешните медици, каквото беше обещано още преди няколко месеца.
В същото време, във Великобритания, например линейките достигат до пациентите до 8-мата минута от подаване на сигнала. Найджъл Гаузден, светило в спешна помощ на Острова, реформирал британската Бърза помощ в една най-ефективните в Европа. Измислил ясни критерии за спешен случаи и бързото обслужване на пациента.
С него ще видим как работи спешната помощ в София.
Заедно с Найджъл пътуваме в линейката на д-р Краси Йорданов, реаниматорът който преди година и половина беше нападнат от пациенти. Чужденецът не може и да си представи нещо подобно да се случи.
Докато пътуваме, Найджъл разказва, че в Англия линейки се пращат само на катастрофи, а за пациентите, които не се нуждаят от хоспитализиране си има джипита.
Отвъд Ламанша има две телефонни линии за спешна помощ. Една за най-тежките случаи и друга за неотложните. На нея пациентите получават консултации от диспечери, които ги препращат към специални неотложни кабинети, където работят джипита.
Този тип центрове са алтернатива на спешните отделения.