Проверки на училищните автобуси в страната до края седмицата, когато свършва лятната ваканция. Това, което тревожи шофьорите, е изискването да минат опреснителни курсове, за които ще трябва да плащат от джоба си.

Ивайло Христов вози ученици от 14 години. „Дисциплината на децата, тя е най-трудната. Много рядко се овладяват, някой път са неудържими”, споделя мъжът. Добавя още, че е свикнал с техническите прегледи на половин година.

„Ето вие видяхте как се регулират спирачките на място, които са дребни, ако има по-големи неизправности съответно ги връщаме. В края на краищата возят нашите деца, не може да се допуска автобус, които не е изправен, да пътува”, казва Димитър Димитров, механик.

Тези дни обаче колегите на Ивайло Христов са изправени пред ново предизвикателство. Ще трябва да платят от джоба си за задължителен опреснителен курс.

„Изискват го, всичките ще трябва да минем през тоя курс. Всеки различно го тълкува, но не е приятно сами да плащаме от джоба си – цената е около 300 лева”, допълва дългогодишният шофьор.

Въпреки тежкото финансово състояние, някои общини обмислят дали да не поемат разходите по обучението на шофьорите, защото на практика за него ще отиде почти цялата им месечна заплата.