Неравномерно разпределената натовареност, честите прояви на некомпетентност в телефон 112 и абдикацията на личните лекари от възрастните им пациенти и тези с хронични заболявания са най-големите проблеми за Спешната помощ. Тях посочи д-р Ангел Ангелов, началник на отдел „Медицински дейности" в Спешна помощ в предаването „Тази сутрин” по bTV.
„В София вчера работеха 14 екипа, от които 11 лекарски. Всеки един е имал около 12 посещения”, посочи д-р Ангелов, цитирайки статистиката от вчерашния ден за двумилионната столица.
Той припомни, че след инцидента пред столичния хотел „Хилтън” през лятото, когато се имаше твърдения за закъснение на линейката, „един високопоставен служител на Здравното министерство” е изнесъл данни, според които средно на спешен екип в страната се падат по три посещения.
„По три посещения има във Видин, Кюстендил и Силистра. В София има по много повече – по 20 и повече на ден”, изтъкна д-р Ангелов. „Освен това в София и Видин заплатите са едни и същи – единият прави 20 адреса и получава 600 лв., другият прави 3 и получава 600 лв. Докога така?” попита лекарят и настоя за рязка промяна конкретно за столицата.
„От 112 имат различна система, понякога реагират неадекватно на спешни случаи”, обясни още д-р Ангел Ангелов. „Осем пъти съм слушал записите след инцидента с нападението в „Овча купел”. Човекът, който подава сигнала на телефон 112, обяснява, че улицата с адреса е неосветена и той ще излезе да запали фаровете на неговата кола, за да насочи линейката. Тогава диспечерката го пита какъв цвят и каква марка е колата му. Тогава той изригва и отправя заплахата, че ще запали дома й”, разказа д-р Ангелов.
„В София личните лекари са абдикирали от своите хронични и възрастни пациенти. Губим излишно време, за да ходим там, а катастрофи, инсулти и инфаркти умират, защото линейките закъсняват”, обясни още лекарят от Спешна помощ.