Ресурсните учители и родители на деца със специални образователни потребности излязоха на символичен протест.
Според тях готвени промени поставят под въпрос образованието на децата с увреждания.
Едно от децата, които имат нужда от допълнителна грижа е второкласникът Георги. Освен ресурсен учител той се нуждае от логопед и психолог. Майка му твърди, че напредъкът е изумителен.
Новият закон за училищното и предучилищното образование, който предстои да бъде гласуван от депутатите, предвижда ресурсните центрове да преминат от държавата към общините.
„Няма да има място за всички деца, тъй като дори и богата да е общината, тя няма да може да поеме всички деца, тъй като те са страшно много”, притеснява се майката.
В Пловдив децата със специални потребности са поне 600.
„Няма да се работи с всички деца, ще се работи основно с деца, които са от града, няма да имаме възможност да обхващаме децата, които са от малките населени места”, смята и ресурсният учител Иванка Петрова.
Управляващите твърдят, че реформата ще улесни достъпа на децата до услугата.
„Това финансиране просто ще бъде преразпределено по различен начин, като изрично е записано в законопроекта, че в тази община, в която няма възможност за създаването на такива центрове за личностно развитие, услугата и грижата ще се предлага от център в друга община, като съответно тя ще получи парите за децата, за които ще се грижи”, коментира Милена Дамянова от парламентарната просветна комисия.
Реформата вече е стартирала пилотно в 84 училища и според управляващите резултатите са добри.