Започна ударно кърпене на републиканската пътна мрежа. Освен, че могат да причинят катастрофи, дупките по шосетата сериозно удрят шофьорите в джоба.
Ако преди зимата сервизите за подмяна на гуми са пълни, то сега все повече майстори използват подемниците, за да ремонтират окачването на автомобилите заради лошите пътни настилки.
Освен традиционните повреди на тампони, шарнири и накрайници, луксозните автомобили често идват в сервиза със спукани въздушни окачвания. Съоръженията са направени да издържат поне 300 хиляди километра, но състоянието на нашите пътища сваля границата поне наполовина, обяснява собственикът Юлиан Делиджаков. А ремонтът може да струва хиляди левове.
„Тези автомобили не са направени да вървят през дупки, да са офроуд автомобили. Те са направени да вървят по гладък, хубав асфалт”, отбелязва той.
Повечето производители залагат на въздушни окачвания, защото с тях колите са по-стабилни на пътя. При постоянно претоварване, обаче, възглавниците гърмят.
Ударното кърпене на пътищата продължава. Пътната агенция е насочила ресурси към магистралите и международните трасета. В столицата продължава временното запечатване на пукнатините по скоро ремонтираното Цариградско шосе.
В момента пътищата се изкърпват с т.нар. студена асфалтова смес. Това е временна мярка. По-сериозни ремонти ще се правят през пролетта. От пътната агенция съобщиха, че компрометираните участъци са с настилка от порядъка на 30-40 години. По новите ремонтирани участъци нямало проблем.