За преобладаващия процент от българите широко отразяваните акции срещу нередностите по морските ни курорти и опитите за регламентиране на наргилетата са действия на властите, които по-скоро са с медиен ефект, отколкото в преследване на реални резултати. Това показват резултатите от експресен сондаж на „Галъп Интернешънъл”.
Особено категорично е това отношение към акциите срещу проблеми по морето, в част от които участваше и вицепремиерът Валери Симеонов. Едва 30% смятат, че целта е реална промяна. За 63% борбата с шума, незаконните обекти и други е само за пред медиите.
Националната агенция за приходите и агенцията за безопасност на храните са често споменавани, когато става дума за проверки в туристическите места. Те са с 13% и 12% от споменаванията при отговор на въпроса коя е първата асоциация на българите, когато става дума за проверки в отминалия летен туристически сезон. На първо място по тази тема са действията като тези на Симеонов - с 48%.
При наргилетата, които малко неочаквано се появиха като тема след убийство в Бургас, 46% виждат пиар, а 41% - истинска загриженост за здравето на подрастващите от страна на институциите.
Най-сериозна е подкрепата за действията на контролните органи когато става дума за акциите за здравословни закуски в училищата.
За цели 74% от запитаните търговците са по-скоро некоректни, като при проблем над половината запитани биха се обърнали към КЗП, като следват полицията и прокуратурата (12%), медиите (11%) и близките и познати.
Социолозите задават и въпроса: Вие лично одобрявате ли, или не одобрявате да се ограничат правомощията на частните съдебни изпълнители?
Изключително висок процент - 82% са за ограничаване на техните правомощия. На обратната позиция са едва 13 на сто.