Пет пъти по-малко наказания на пътя заради решението на Върховния административен съд, което отхвърли налагането на глоби чрез електронни фишове от мобилни камери.
Всички електронни фишове издадени досега остават валидни. От следващата седмица обаче, за да важи снимката трябва да има и акт.
Eксперти по пътна безопасност предупреждават за повишен риск от катастрофи заради занижен пътен контрол.
„Времето за съставяне на акт губи от ефективно време за работа по контрола на скоростта. Самото писане отнема някъде около петнадесет минути и като имате предвид, че тогава ще има и разговор между нарушителя и контролния орган - къде работите, какво правите, какво ще правим сега и т.н., това време ще се увеличи”, обяснява специалистът Алекси Стратиев.
Тунчер Ибрахим стъпва за втори път в КАТ. Първият път е бил преди 4 месеца, когато получил книжката си. Днес е тук, за да получи първото си наказание. Заснет е с превишена скорост от мобилна камера, в края на януари. Момчето обаче не си спомня, дали той е шофирал, тъй като колата е семейна: „В гръб е снимката, вижда се главата отзад. Аз имам вуйчо, батко, всички караме”.
Тунчер е собственик на колата и носи вина за нарушаването на Закона, докато не посочи човекът, който е карал. Ако той беше спрян на пътя след месец, нямаше да има колебание в наказанието, тъй като от другата седмица, катаджийте ще трябва да ни спират и да пишат актове за превишена скорост.
„Днес научих, то като се налага, човек научава. Това е по-добър вариант за шофьорите, защото ще знаят какво са направили и ще реагират на момента”, смята Тунчер.