Затруднения в учебния процес, липса на мотивация и по-нисък успех - с това се сблъскват все повече ученици от пети клас.
Асен учи в столичното 129-то основно училище. Само преди няколко месеца е имал само един начален учител. Сега по всеки предмет влизат различни преподаватели, всеки със своите изисквания.
Промяната забелязва и майката на Асен.
„Има може би някаква нервност така, но като цяло той е спокойно дете...но все пак има, лекичко се усеща. Според мен ще има един момент, в който ще има разминавания - примерно двойки, шестици.... не знам...”, казва Милена Миленова.
Според психолози, преминаването от началната в средната степен на обучение е опасно за детето, ако не се обърне навременно внимание.
„Това създава стрес за тях. И децата, когато са свикнали с един учител и са свикнали да получават едни оценки, е възможно да получат лек спад в успеха”, коментира психологът Мариета Радулова.
Липсата на индивидуално отношение към всяко дете пък създава у децата „усещане за невидимост": „Представете си, ако вие сте само даден номер, и ви викат само по номер - как ще ви повлияе на вас?! По същия начин е и при децата”.
Училищни психолози съветват учителите и родителите да планират повече извънкласни дейности, за да улеснят адаптацията на петокласника.