Министерството на туризма обяви нов конкурс за туристическо лого на България, съобщиха от ведомството.
Последното туристическо лого на страната ни беше представено в началото на 2013 година. То беше направено от обединение от хора, взели близо 1.4 милиона лева за изработването му, а финансирането беше по оперативна програма "Регионално развитие". Имаше и обвинения, че новото лого е копирано от това на Киргизстан.
Сега новото Министерство на туризма (беше създадено във втория кабинет „Борисов”) стартира национален конкурс за „Проект за нова концепция за графична визия на туристическото лого на България“. В конкурса на министерството ще помагат Националната художествена академия (НХА) и Съюза на българските художници (СБХ). Проектите ще се приемат до 4 април 2016 г.
„Общонационалният конкурс цели да доразвие бранд стратегията на България и да реализира необходимата устойчивост при изпълнение на европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г. Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни. Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България”, уточняват от Министерството на туризма.
Конкурсът ще премине в два основни етапа. По време на първия етап професионално жури ще разгледа получените предложения и ще селектира най-добрите проекти – финалисти, като журито ще се състои единствено от представители на НХА и СБХ.
Избраните проекти в „късата листа“ ще бъдат представени на обществеността, след което ще се пристъпи към втория етап на състезанието, когато жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и PR агенции, маркетолози - ще направи финален избор на най-добрия идеен проект за туристическо лого чрез тайно гласуване.
Този път няма да има парична награда, а авторът на логото, които спечели конкурса ще бъде поканен в последствие да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.