Стотици сигнали постъпиха в bTV за задръствания по пътя към Южното Черноморие. Километричните колони се получават на входа на Бургас, защото трафикът от магистралата е много интензивен и градът не може да го поеме.
На 352-рия километър има алтернативни маршрути и днес направихме експеримент как се минава по тях и защо шофьорите не се възползват.
От София до морето за 3 часа и после още толкова на входа на Бургас. А тапата може да бъде избегната.
„Не се ползват алтернативните маршрути по магистралата поради липса на техните данни в навигационните системи, които използват водачите масово или не обръщат внимание на поставените табели”, заяви инспектор Байчо Желязов, Пътна полиция – Бургас.
Единият е отбивката за Слънчев бряг през Миролюбово, другият е през Българово за Созопол и Южното Черноморие. С Дянко тръгваме по първия.
„Като маршрут е неизвестен, т.е. наскоро стана възможно преминаването, доскоро пътят беше в много лошо техническо състояние", обясни шофьорът.
Сега обаче асфалтът е чисто нов.
„Избирам този маршрут, защото е по-спокоен, по-малко движение и по-пряк като разстояние", обясни Дянко Григоров.
Експериментът ни показва 2 километра разлика, с толкова е по-дълго разстоянието в сравнение с пътя през града. Времето за пътуване е еднакво - 20 минути, но без задръстването.
„Ние сме насочили усилия там в отчуждителни процедури за обходите, които трябва да бъдат направени. Имаме и текущи процедури за избор на изпълнители. Така че поетапно да започнем със средства от държавния бюджет тези обходи", посочи Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие.
Обходните артерии на Бургас обаче няма да станат готови това лято.