Потребителски организации предупреждават сами да следим работи ли изправно електромерът в дома ни. Абонат в Раднево уличи EVN как в продължение на две години са му отчитали тока по дневна тарифа заради повреден електромер.
Като всеки отговорен човек Николай Колев от Раднево си прави сметка за харчовете, за да посреща разходите. Преди дни той открива, че уредът измерва потребеното само по дневна тарифа, независимо че има нощна.
„Погледнах ги и там попаднах на още нещо, което е по-фрапиращо, че от две години насам - всъщност от 23 януари 2013 г. досега, аз съм бил таксуван само на дневна тарифа”, обяснява мъжът.
От електроразпределителното дружество признават, че констатацията на Николай Колев е вярна. Няма отговор на въпроса защо инкасаторът не е забелязал това цели две години, а се реагира чак след жалба на потребителя.
„Установено е, че става въпрос за техническа грешка. Ще бъде извършена прекалкулация на използваната от клиента електроенергия, така че той да не бъде ощетен и това да бъде изискано съобразно нормативните изисквания”, коментира Крум Косев, отдел „Комуникации", EVN.
Ден след подаването на възражението електромерът на Николай Колев е сменен. Но пък сега на дисплея свети невярна дата.
Как ще плати разходеният ток за настоящия период, когато електромерът показва че е декември, Николай Колев очаква да му кажат от енергото.