Нови методи в терапията на деца със специфични нужди представят във Варна.
Близо 500 родители и специалисти, които се грижат за деца с увреждания, учат техники и упражнения за по-ефективно развитие и общуване с тях.
Веси Пенчева е на 2 години и 10 месеца и участва заедно със семейството си в новите обучения. Наскоро ѝ е поставена диагноза атипичен аутизъм.
Семейството е на едноседмичен курс в центъра за деца "Карин дом".
Психолози, кинезитерапевти и логопеди помагат на участниците в курса да започнат да разбират децата и нуждите им по-добре.
Майката на Веси – Теодора, разказва, че най-трудно за родителите е било да стигнат до детето си и да започнат да общуват с него. "Бяхме тотално изгубени", разказва Теодора Пенчева.
Обучителите показват алтернативни и лесни техники.
"Държейки ръката на специалиста, малко по малко нещата се случват и родителите стават все по-уверени в това, че те също могат да помагат на децата", смята Жанислава Сапунджиева, от фондация "Карин дом".
По думите на Теодора Пенчева преди курса семейството не знаело как да се отнесе с Веси. "За една седмица на курса постигнахме неща, които две години не можехме да направим вкъщи", разказва тя.
Пред подобни проблеми се изправят всички родители на деца с увреждания.
Мирослава Инджова, майка на дете с детска церебрална парализа, разказва, че всичко е от полза на семейството. "Услугите, които получаваме за час или малко повече, след това ги пренасяме вкъщи и постоянно работим с децата", споделя тя.
Според д-р Ким Тейлър – главен учител в "Спринг комън скуул" (Spring common school), Великобритания, най-важното е да накарат родителите да повярват, че детето ще има напредък.
Междувременно специалистите гарантират, че ако методите се прилагат продължително време, резултат ще има.