Дори и в XXI в. някои от емблематичните социалистически марки - като "НарМаг", "Булгарплод" и "Балкан", продължават да съществуват и днес.
Ловешката фирма за велосипеди, например, отново възражда велосипедите "Балкан". Името е същото, но външния вид доста се различава от класиката. По думите на столичанинa Николай Ангелов, който колекционира техника и превозни средства от времето на социализма, „явно хората искат да имат нещо родно произведено. Пък и си познават продукта и държат на него. А и предпочитат българското”.
Велосипедът, който Ангелов кара е негов връстник - на 40 години, произведен от "Балкан".
„Да – 1976 г. - сега прави точно 40 години”, казва мъжът. Смята, че преди всеки сам е поправял велосипеда си, когато стане нещо на пътя.
Наскоро родният „Правец“ обяви, че пуска на пазара смартфон под името "Правец 4+".
Междувременно и "НарМаг" или "Народен магазин" - соц-вариантът на днешните молове, е жив в Пазарджик, където е регистриран като марка от Анна Тошева.
Варненецът Емил Колев пък е патентовал класиката "Булгарплод" и продължава да търгува с плодове и зеленчуци.
В София двама приятели посвещават ресторанта си на времената, когато бяхме народна република.
По думите на единия от тях - Петър Топалов, преобразяването на соц марките е начин за мнозина да изразят носталгията си. „Вместо да бъдат хвърлени някъде ние събираме такива неща, тъй че, който иска, може да ни подари някои от реликвите му в мазето”, споделя собственикът на ракия бар.
А докато политиците спорят дали Преходът е свършил, старите соц марки се радват на нов живот.