Общественото жури за избор на ново туристическо лого на България не излъчи финален победител в конкурса. Заседанието, в което участваха общо 15 членове, сред които представители на медиите, туристическия бранш, маркетолози и пиар експерти, се състоя днес, съобщиха от Министерството на туризма.

Тайното гласуване премина през два етапа.

При първия вот бяха получени седем гласа „въздържал се“, седем гласа за вариант едно, който е изцяло типографски и залага на шрифтовата символика в изписването на името България,

Снимка: www.tourism.government.com

и един глас за шестия предложен логотип с изображение на лъв.

Снимка: www.tourism.government.com

Това наложи втори тур на гласуване, при което шест от членовете на журито подкрепиха първото предложение, а останалите деветима се въздържаха от гласуване. Така мнозинството от представители на широкото жури не излъчи финален победител в конкурса за нов туристически символ на страната.

По време на обсъжданията на вниманието на журито бяха представени и резултатите от публичното гласуване на сайта на министерството, според което над 751 от гласувалите също подкрепят Вариант 1.    

Съгласно одобрената конкурсна програма този резултат показва, че няма избран победител на този етап, което няма да доведе и до изразходване на средства от страна на Министерството на туризма.

Припомняме, че се предвиждаше избраният победител да бъде поканен да изработи „brand book” за използване на логото на стойност 10 хил. лв.