30 процента повече оплаквания на потребители през лятото. Пикът е засечен в Агенцията по храните.
Динята е прекалено сладка; солетите са твърди и трудни за ядене; хотелът е две звезди, но няма басейн. Подобни сигнали валят към правителствени и неправителствени потребителски организации. Колкото и странни да са оплакванията, инспекторите са длъжни надлежно да ги проверяват.
Налагало им се е дори да проверяват сигнал за това има ли сол в захарта. „Напаривхме оргонолептика и установихме, че няма - захарта си е нормална”, констатира д-р Николина Кънчевска, главен инспектор в Агенцията по безопасност на храните.
Оказва се, че българите не сме от най-мрънкащите. По морето англичани се оплакали, че докато били на почивка, нямало достатъчно слънце и никой не ги предупредил. Румънските туристи пък искали на рецепцията да говорят на родния им език.
„Има страшно много водорасли. Това е едно оплакване. Идват руски туристи на рецепцията и казват: Има някакви животинчета, катерички ли са, не можем да спим от техния шум”, обяснява какви са едни от най-странните оплаквания Слави Панайотов - мениджър продажби в хотел.
Руснаците идват на почивка задължително с най-много претенции. „Когато дойдох от Петербург, където е мрачно и студено, си мислех, че ще си отворя прозореца през нощта и ще дишам морски въздух. Но не - затворих прозореца, сложих си тапи в ушите и така спах, заради шума от дискотеките, който се носи отвсякъде”, оплака се Светлана Воронова, руска туристка.
От комисията за защита на потребителите разказват, че българите, които почиват по Южното Черноморие са по-претенциозни от тези, които отиват на север.