Ежегодният международен творчески фестивал Cannes Lions е най-голямото събитие в света на рекламата. 35,765 реклами от повече от 90 държави се конкурират за признанието на жури от 312 човека.
За първи път в 60 годишната история на Cannes Lions български екип получава награда. Постижението е на Желез Атанасов и Владимир Герасимов от рекламната агенция Нобъл Графикс. Златни отличия бяха връчени на българите на официалното награждаване от председателя на журито за видео реклама Амир Касай.
Атанасов и Герасимов печелят в категорията Young Lions (млади лъвове). В нея екипи от 35 държави имат задача да заснемат видео клип в рамките на 48 часа. Преди да стигнат до Кан всеки от тези екипи е спечелил подобно съревнование в собствената си държава.
Тази година задачата е дадена от неправителствена организация от Австралия, която се бори с насилието над деца. Българите грабват златото под носа на отбора от Австралия, който остава втори. Сега българското видео ще бъде използвано на далечния континент и се очаква да бъде видяно от повече от 1,000,000 интернет потребители.
Българските младежи използваха своите 15 минути слава благородно и се появиха на сцената с надпис #prayforvarna.
Постижението на рекламистите от Нобъл може да се окаже повратно за историята на българската реклама. Българските агенции, за разлика от колегите си от държави като Румъния, Турция, Македония, нямат никакъв успех на това своеобразно световно първенство на рекламата. Златната награда на младите лъвове може да донесе вдъхновение и увереност на българските рекламисти да изгреят на международната сцена.