Много сериозен и проблем е грамотността на 15-годишните у нас. Най-важното е сега да направим анализ защо имаме такива резултати, в МОН от известно време се разработва и една нова стратегия за намаляване функционалната неграмотност на българските деца.
Това заяви образователният министър Анелия Клисарова по повод слабите резултати от изследването на грамотността на учениците след участието си в кръгла маса в ТУ по теми на висшето образование, връзката му с бизнеса и иновациите в IT технологиите.
„Моето мнение е, че децата могат да решават задачи, справят се с формулите, но не могат да ги прилагат в живота, в практиката или просто не сме ги научили достатъчно да мислят. В тази връзка особено място ще има законът за средното образование, защото той дава възможност за нови учебни програми. В тях трябва да залегне мотивираното творческо мислене на децата - да могат да правят анализ, да ползват текст, да правят изводи, да правят заключения, да бъдат комуникативни, да бъдат предприемачи”, изброи Клисарова, цитирана от БГНЕС.
Според нея знанията, които придобиват в училище, младежите трябва да могат да реализират в живота и в професията си. „Залагам много на учебните програми и на качеството на външното оценяване. Още от утре трябва да започнем да мислим и действаме по тези въпроси, защото в образованието нещата не се случват бързо”, каза още министърът пред медиите.