От скоро в столичната „Спешна помощ” работят допълнителни екипи. Д-р Лилия Георгиева е гинеколог и e от новите екипи в столичната спешна помощ. Заплатата и е 470 лева. Това е първият й работен ден
12-часовото дежурство е изморително за лекарката. „Натоварени са дежурствата, не знам как издържат колегите, аз съм след нощна смяна”, казва Георгиева, която преди два дни е навършила 60.
Д-р Керезова работи от началото на седмицата в Центъра за спешна медицинска помощ. Пенсионираният медик намира работата в спешната помощ като атрактивна: „И при пенсия 220-230 лева си представете и 7 деца от които трима студенти, има защо да се работи”.
За два месеца ръководството на спешния център успя да привлече само петима лекари и две сестри. Всички на средна възраст 55 години, млади медици няма.
„За да има видимо подобрение, най-малко 20-30 човека трябва да се влеят. Сега се опитваме да спасим положението. Търсим най- малко 40-50 лекари”, откровен е шефът на ЦСМП-София д-р Александър Златанов.
Освен липса на екипи, в центъра има проблем и с автопарка. Всички линейки са повече от 10-годишни. При проливен дъжд в линейките тече вода. Преди два месеца здравният министър обеща 25 нови линейки. Пари за тях обаче все още няма.
Следващата седмица се въвежда видеонаблюдение в спешните автомобили. 15 камери ще следят за работата на екипите
Във връзка
Въпреки проблемите, нова система за връзка между “Спешна помощ” и телефон 112 ще има от есента. В момента процесът от обаждането до получаването на адреса от екипа в линейката продължава от две до 10 минути, понякога това време е фатално за пациентите.
Диспечерите подробно описват на малки картони състоянието на пациента. След това информацията се предава на други техни колеги, които пък поддържат връзката с линейките и спешните екипи.
Новата система, която трябва да заработи от есента, ще позволи всичко това да се случва само за минута. Всеки диспечер ще има компютър, от който ще се подават адресите до спешните екипи. За целта в линейките ще има таблети.