Според експертите въвеждането на БДС за туризма би трябвало да повиши качеството на услугите, а потребителите по-лесно да се ориентират за какво точно плащат.

"Ще знае какво да очаква, когато в рекламната брошура му обещават континентална закуска или пълна закуска или разширена закуска, защото за сега има известна степен на размитост на тези понятия", обясни Стоян Маринов от варненската туристическа камара.

Тези хотелиери, които искат да се задържат на пазара спазват стриктно европейските стандарти и плащат за сертификати, които са популярни на Стария континент.До колко обаче табелата с надпис „Този хотел предлага услуги по БДС" ще е разпознаваема за германския турист например?

"Това би бил може би един жест към българския клиент, защото друг наш клиент особено в морските курорти, където ние се стремим по-скоро към чуждестранно присъствие не мисля, че би имал ефект”, смята Ивелина Попова, управител на хотел.

Туроператорите пък още не са наясно какво точно представлява БДС за техните услуги.Съгласни са да се въведе ред в бранша, но не знаят какви ще са ползите.

"Ще бъде процес, не може да бъде еднократна стъпка и от следващата година да черпим ползите от нея.Но единствено качеството е това, което ще ни направи разпознаваеми сред нашата потенциална клиентела", обясни Калин Сутев, главен мениджър на туроператорска фирма.

Експертите в бранша са категорични, че няма нищо лошо в това да има стандарти, но когато става въпрос за услуги трябва да се внимава. Защото туризма е емоция и преживяване.

"Ако изгладим индивидуалните ръбове на туристическата услуга със стандарти можем да убием преживяването и емоцията и продукта да стане неатрактивен за крайния потребител", допълни Маринов

За сега стандартиие не са задължителни за фирмите.Но ако някой все пак реши да ги въведе ще трябва да плати сума между 1500 и 3000 лева за срок от три години и съответно всеки сезон ще подлежи на проверка.