Благотворителността е нещо хубаво, но това не решава проблемът с липсата на работа. Хората трябва да се образоват, а не да чакат да си вземат „висящо кафе” наготово. Така икономистът Владимир Каролев коментира нашумялата кампания за „висящо кафе”, която от социалните мрежи за дни стигна до заведения и магазини.

Той коментира, че е завидял на вирусния ефект на кампанията и светкавичното й разпространение, тъй като неговите идеи във facebook не срещат подобен отклик. „Завидях им за вирусния ефект. Аз като пусна нещо, което да е полезно за хората, да ги образова вместо да ги кара да чакат на готово да си вземат кафе не получава такава подкрепа”. Каролев допълни, че е озадачен от това, че смислени неща често не се радват на подобна популярност каквато би трябвало.

В ситуацията говорим за еднократен жест когато нямаш пари за кафе и някой друг те е почерпил предварително, обясни инициативата Анастасия Карнаух, администратор на Фейсбук страницата „Висящо кафе в България”. По думите й резултатите са били действително светкавични и вече имат списък със заведения, магазини за играчки, книжарници и др., които са се включили. Тя допълни, че терминът „нуждаещ се”, към който се насочва предварително платения продукт, е имал нужда от дефиниция. Според момче от групата това е всеки който в момента не може да си го позволи.