Личните лекари вече ще може да ни консултират по имейл или по Skype. Това предвиждат промени, предложени от Здравното министерство.

Промените предвиждат да се сложи край на безконечното чакане с часове пред кабинетите на личните лекари, а чакалните ще останат почти празни.

Една от най-малките пациентки пред кабинетите на 14-та поликлиника в столицата е 3-годишната Юлиана. Майка й подкрепя идеята за фиксирани часове за преглед, но признава, че ако детето се разболее, ще иска да бъде прегледано спешно.

„Хубаво е да ги има. Все пак създават някакъв ред. Понеже българите сме, така, обичаме да се предреждаме”, казва Диляна Георгиева.

Личният лекар на момиченцето е опитвал да записва пациентите за фиксирани часове, но практиката не сработила.

„Да си запише час и да се спази този час е невъзможно. Винаги ще има спешни случаи - не един, два, а десет!”, категоричен е д-р Георги Киряков, а интервюто ни е прекъснато, заради позвъняване - телефонна консултация, която и сега той предлага.

Този вид комуникация с пациентите ще бъде задължителен. При възможност общопрактикуващите лекари ще ни съветват също по електронната поща или програма за електронна кореспонденция като Skype.

„Ние го правим и в момента и имаме желание да продължим да го правим, защото това е новост, която е добре дошла за пациентите ни. Спестява време, спестява висене пред кабинетите”, подчертава д-р Атанас Пелтеков от Национално сдружение на общопрактикуващите лекари

Записването на часове за личните лекари, обаче, няма да е задължително, а само препоръчително. Предвижда се джипитата да не може да ни отказват домашно посещение, ако ги търсим за трудноподвижен пациент или терминално болен.

Промените са част от стандарта по обща медицина и за сега са само проект. Те са предложени за обществено обсъждане и може да станат факт с подпис от министър.