Епизод 7 на „Междузвездни войни” е абсолютният касоразбивач в историята на родната боксофис класация. А хитовите заглавия вдигат с повече от 15% приходите от продажба на билети в последните 3 години, отчита Националната статистика.

Очакванията са, докато е на екран, новият епизод на култовата сага да надмине рекордните приходи от „Аватар” на Джеймс Камерън, които бяха над 4 милиона лева.

Приходите от продажба на билети у нас продължват да растат - миналата година са били близо 43 милиона лева, тенденцията нагоре продължава и тази година.

Само за 2 седмици на екран Междузвездни войни се доближава до приходите от най-гледаното заглавие у нас през тази година - скоростният екшън „Бързи и яростни 7”. В топ 5 тази година има и две анимации.

Цифрите в световен мащаб също са рекордни - за сравнение, ако съберем доходите от Епизод 7 на „Междузвездни войни” до момента и „Джурасик свят” можем да покрием външния дълг на държава като Афганистан например.

Приходи от най-гледаните филми у нас през 2015 година са:

Снимка: Google

„Бързи и яростни 7” – 2.8 млн. лева

Снимка: Facebook

„Междузвездни войни: Силата се пробужда” – 2.4 млн. лева

Снимка: Google

„Миньоните” - 2.3 млн. лева

„50 нюанса сиво” - 1.4 млн. лева

„Хотел Трансилвания” -  1.4 млн. лева

Приходи в световен мащаб за 2015 година:

„Джурасик свят” - 1.7 млрд. долара

„Междузвездни войни: Силата се пробужда” - 1.1 млрд. долара

Анатоли Стайков е страстен киноман. На голям екран гледа всички хитови заглавия и ходи на кино по 3-4 пъти в месеца. Според него хората се завръщат към киното.

Националната статистика потвърждава - приходите от билети с всяка година растат.

„Има нови кина в някои български градове и се очаква броят на посетители и приходи от билети да са повече от миналата година”, смята Свилен Кателиев, експерт от НСИ.

А заглавията, които привличат зрители, съвсем не са малко. От киносалоните отчитат, че българинът харесва най-вече екшъни и филми с комикс-герои. Приходите растат най-вече през зимата.

Междузвездни войни е абсолютният касоразбивач. Направи оборот от 2 милиона лева за 9 дни - резултат, който досега не е постиган”, каза Емилия Георгиева, маркетинг мениджър на верига киносалони.

Анатоли е сред първите с билет за Епизод 7. И все пак предпочита спокойното кино у дома. Напоследък обаче това е задача с повишена трудност - нови филми на BluRay или DVD у нас почти не се издават. „За щастие имам възможността да пътувам често из Европа и започнах да си купувам филми”, споделя той.

Така, хората като Анатоли, които искат да си купят оригиниално издание с високо качество, трябва да го търсят зад граница, често без субтитри. 

И макар, че за поредна година броят на кината у нас расте, все още екраните са концентрирани само в големите градове. Кината у нас са едва малко повече от 50, а в десетки общини екрани няма.

Снимка: bTV