Епизод 7 на „Междузвездни войни” е абсолютният касоразбивач в историята на родната боксофис класация. А хитовите заглавия вдигат с повече от 15% приходите от продажба на билети в последните 3 години, отчита Националната статистика.
Очакванията са, докато е на екран, новият епизод на култовата сага да надмине рекордните приходи от „Аватар” на Джеймс Камерън, които бяха над 4 милиона лева.
Приходите от продажба на билети у нас продължват да растат - миналата година са били близо 43 милиона лева, тенденцията нагоре продължава и тази година.
Само за 2 седмици на екран Междузвездни войни се доближава до приходите от най-гледаното заглавие у нас през тази година - скоростният екшън „Бързи и яростни 7”. В топ 5 тази година има и две анимации.
Цифрите в световен мащаб също са рекордни - за сравнение, ако съберем доходите от Епизод 7 на „Междузвездни войни” до момента и „Джурасик свят” можем да покрием външния дълг на държава като Афганистан например.
Приходи от най-гледаните филми у нас през 2015 година са:
„Бързи и яростни 7” – 2.8 млн. лева
„Междузвездни войни: Силата се пробужда” – 2.4 млн. лева
„Миньоните” - 2.3 млн. лева
„50 нюанса сиво” - 1.4 млн. лева
„Хотел Трансилвания” - 1.4 млн. лева
Приходи в световен мащаб за 2015 година:
„Джурасик свят” - 1.7 млрд. долара
„Междузвездни войни: Силата се пробужда” - 1.1 млрд. долара
Анатоли Стайков е страстен киноман. На голям екран гледа всички хитови заглавия и ходи на кино по 3-4 пъти в месеца. Според него хората се завръщат към киното.
Националната статистика потвърждава - приходите от билети с всяка година растат.
„Има нови кина в някои български градове и се очаква броят на посетители и приходи от билети да са повече от миналата година”, смята Свилен Кателиев, експерт от НСИ.
А заглавията, които привличат зрители, съвсем не са малко. От киносалоните отчитат, че българинът харесва най-вече екшъни и филми с комикс-герои. Приходите растат най-вече през зимата.
„Междузвездни войни е абсолютният касоразбивач. Направи оборот от 2 милиона лева за 9 дни - резултат, който досега не е постиган”, каза Емилия Георгиева, маркетинг мениджър на верига киносалони.
Анатоли е сред първите с билет за Епизод 7. И все пак предпочита спокойното кино у дома. Напоследък обаче това е задача с повишена трудност - нови филми на BluRay или DVD у нас почти не се издават. „За щастие имам възможността да пътувам често из Европа и започнах да си купувам филми”, споделя той.
Така, хората като Анатоли, които искат да си купят оригиниално издание с високо качество, трябва да го търсят зад граница, често без субтитри.
И макар, че за поредна година броят на кината у нас расте, все още екраните са концентрирани само в големите градове. Кината у нас са едва малко повече от 50, а в десетки общини екрани няма.