Изследване на Световната здравна организация сред 43 страни поставя България сред първите 10 с най-висок процент на тормоз в училище. Това посочи Красимира Чобанова, началник сектор „Детска престъпност” в Министерството на вътрешните работи по време на конференция по темата.

„Това се потвърждава и от онлайн изследване на УНИЦЕФ и Държавна агенция „Закрила на детето” през 2015 г. сред 6000 деца, от което става ясно, че вербалното насилие и физическата саморазправа е сред основните проблеми в училище. Според друго изследване на Института по криминалистика и криминология на МВР, около 60% от децата не се чувстват сигурни в училище”, каза Чобанова, цитирана от БГНЕС.

Полицията е провела над 7000 лекции в над 1500 училища през миналата година, а в 201 районни управления има структури, които се грижат за децата извън училищно време.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„На първо място причините и проблемите са социално-икономически и са свързани с трудностите на семействата от гледна точка на работа, финанси и конфликти в дома. Много деца са жертви на различни конфликти, свидетели са на насилието навсякъде. Темата за агресията не е само в училище и това показва всяка новинарска емисия. В 30-40% от информационния поток говорим за насилие – бити лекари, бити учители, войната по пътищата. Въртейки се в този порочен кръг, ние мащабираме проблемите и караме децата да следват погрешни модели”, посочи на свой ред зам.-министърът на образованието Деница Сачева.

По думите й през миналата година случаите на агресия сред подрастващите са с 396 повече, отколкото през 2015 г. Тя каза още, че от над 4300 училища в страната, само в 964 работят психолози или педагогически съветници. Най-остра е липсата на специалисти в области като Ловеч, Силистра, Кюстендил, Перник, Видин и Враца.