И тази година университетите се опитват да привлекат студентите по всевъзможни начини. За висшите училища, които имат по-ексцентрични методи, се заговори и миналата година, когато Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите даваше джип. Тази година то подарява екскурзия за двама в чужбина, стипендии, лаптопи и таблети.
„Това е напълно естествено. Всички определения от страна на конкурентните университет, че това е екстравагантно или нелоялна конкуренция, не бих могъл да ги приема”, заяви ректорът на Висшето училище по агробизнес и развитие на регионите проф. Димитър Димитров.
„Ние работим в глобална конкурентна среда, хиляди студенти отиват да учат в чужбина. Западните университети имат много агресивен маркетинг и реклама”, допълни той.
По думите му тази година бюджетът за подаръците е по-малък от миналата – 15 000 лв. при 50 000 лв. през 2017 г. Те ще бъдат раздадени на студентския празник – 8 декември.
Проф. Любен Тотев, председател на Съвета на ректорите, заяви пред bTV, че начинът на привличане на студенти с подаръци не е приемлив за обществото ни. „На фона на недостига на студенти ние да започнем да си играем с подаръци не е красиво за образованието като цяло”, категоричен е той.
Когато студентите остават тук, ми се иска да вярвам, че те са достатъчно разумни дали да вярват на еднократен подарък, или да знаят какво ще се получи, когато завършат, какви специалисти ще излязат, ще си намерят ли мястото на пазара на труда, каза още проф. Тотев. Самоцелното завършване на висше образование и да получиш някаква диплома не е оправдано, посочи той.
Рекламата е колкото да заинтересува студента. След това той проучва внимателно дадения университет, за да си го избере, отговори на упреците проф. Димитров.
Той изтъкна, че във висшето училище за 26 г. са дипломирали над 27 000 висшисти и няма нито един регистриран безработен.