Няма нарушения в училището на трите момчета от Добрич, които се прочуха с непристойните си пози с портретите на велики българи. След като в социалните мрежи един от тях разпространи тези техни снимки, бяха назначени проверки. А трите момчета бяха отделени да учат самостоятелно.
Али, Васфи и Реджеб получиха най-тежкото според педагогическия съвет наказание - да се подготвят самостоятелно, извън училище и да се явяват само на изпити. През тази учебна година имат 19 изпита. И въпреки голямото им желание да завършат образаванието си и да работят като автомонтьори, днес те не са убедени, че ще се справят сами.
„Не знам, според мен май ще останем на няколко изпита. По-трудно е вкъщи, защото няма кой да преподава урока”, казва Али. „Трудно ми е, но няма как. Да, по-трудно, защото учим самостоятелно и за това”, добавя и Васфи.
„Може би това беше като урок за всички останали, но явно е станало мода да се качват такива неща в интернет и ако всички действат като при нас, може би ще спре”, заяви началникът на инспектората в Добрич Петър Петров.
Наред с педагогическия съвет, местната комисия за борба с противообществените прояви също наложи на момчетата възпитателна мярка- 40 часа обществено полезен труд, които Али и Васфи вече отработиха в зоопарка в Добрич.
„Това от какъв етнос са децата няма никакво значение, защото те не са първите и единствени момчета, които са получили такава възпитателна мярка," заяви Росица Добрева, която е секретар на местната комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни.
Социални работници също са се заели с момчетата. Въпреки че риск в семействата им няма.
„Това са едни много добри родители, които ги подкрепят, които искат тези деца да завършат образованието си. Помагат им много и никога не е имало досега някаква индикация за това, че децата могат да бъдат в риск от изоставяне или някакви противообщствени прояви изобщо да са извършвали”, каза началникът на „Закрила на детето” в Добрич – Жанета Русева.
И Али и Васфи са убедени, че за постъпката си трябва да бъдат наказани. Но за да успеят да завършат и да преследват идеята си да работят като автомонтьори, им трябва помощ и от училището, а не отделянето им от останалите ученици.