Новите влакове на БДЖ притесниха представители на бизнеса и граждани. Според тях железниците са на път да заложат скорост от 160 километра в час за нови мотриси в предстояща тръжна процедура, което не е конкурентна скорост и обрича железницата на фалит.
Затова Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт иска максималната скорост да е 250 км в час.
„Логично е, когато имате магистрала на 140 км в час, да си купите кола на 200 км в час, а не на 90”, каза Лъчезар Динев от Българо-китайска търговско промишлена палата.
„Считаме, че се случват нещата като с мотрисите „Сименс”, които бяха купени 2005 – 2007 г. и заради които БДЖ е в тази тежка ситуация”, заяви Веселин Кирев от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
От БДЖ обясниха, че 160 километра в час е скоростта, която новите влакове ще трябва да поддържат най-често, но това не ограничава доставката на по-мощни.
Те допълниха, че предстоящият търг е само първият етап от цялостно обновяване на влаковете, след което можело да се мисли и за по-скъпи и мощни машини.