Финансовото състояние на БДЖ е стабилно. В момента акцентът е да се предоставя по-качествена услуга за пътниците. Това заяви на пресконференция новият изпълнителен директор Никола Василев.

„Приходите на железницата са 350 млн. лева годишно, 175 млн. лева идват от държавата като субсидия. Оперативните задължения са в размер на 100 млн. лева. Основен кредитор е НКЖИ, към който дълговете са 30 млн. лева”, поясни Василев.

Сред приоритетните цели от ръководството са си поставили подобряване на вътрешната организация между отделните звена в железницата. Ръководството отчита, че причината за липсата на диалог в управлението е заради личностни пререкания на предишното ръководство, съобщава БГНЕС.

Дългосрочните цели са с хоризонт до 2024 г. За нови влакове ще се мисли след пет години. В момента се мисли за наемане на 20 локомотива, 50 вагони и мотриси.

Към момента не се мисли за закриване на нерентабилни линии, както и да се пускат автобуси вместо влакове в някои райони на страната. Няма да има и съкращения на служители. На сайта на БДЖ пък вече може да се вижда с какво закъснение се движат влаковете.