Ускоряване на изпълнението на проектите за жп коридори, пътища и цифрови магистрали са едни от основните задачи на новия служебен министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев. Това обяви той при приемане на управлението на министерството от Георги Тодоров.

Алексиев добави, че по проекта на Плана за възстановяване и устойчивост средствата за „Транспортна свързаност“ възлизат на 1,8 млрд. лв. По думите му за „Цифрова свързаност“ се очакват инвестиции за близо 1 млрд. лв., от които 300 млн. лв. е привлечено финансиране от страна на операторите.

„В рамките на моя мандат ще изисквам засилен контрол на изпълнението на концесионните договори, както и продължаване на реформите в сектора“, заяви Христо Алексиев. Той изрази желание за бъдещо сътрудничество с досегашния министър Георги Тодоров.

Кой е Христо Алексиев?

Христо Алексиев е икономист и експерт в транспортния сектор. Магистър по икономика от УНСС и бакалавър по политология от Пловдивския университет "Паисий Хилендарски". Притежава редица квалификации и сертификати от "Импириъл Колидж Лондон", Бизнес училището на Оксфордския университет и други международни образователни институции.

Между позициите, които Христо Алексиев е заемал, са експерт към кабинета на министъра на транспорта, икономически експерт и консултант по проекта за изграждане на Интермодален контейнерен терминал в Пловдив, член на Съвета на директорите на Зона за обществен достъп в "Пристанище Бургас" ЕАД; член на Управляващия комитет на "Европейски приоритетен проект 22" в Брюксел, член на Управителния съвет на Международната организация Европейски товарен железопътен коридор 7 в Будапеща, председател на Съвета на директорите на "Пристанище Бургас" ЕАД и председател на Управителния съвет и заместник генерален директор на Националната компания "Железопътна инфраструктура".

Бил е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в служебното правителство на Огнян Герджиков. Като такъв прекратява първата процедура за концесиониране на летище София поради факта, че тя е икономически неизгодна за държавата.