Новата дирекция за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването започна работа по пациентски сигнали, съобщават от МЗ.
Експертите вече обработват постъпили жалби и сигнали от граждани.
Новата дирекция ще помага не само в контрола по спазването на правата на пациентите, но също така ще може да разработва методологии, програми, стратегии, както и да предлага промени в нормативни актове.
"Практиката е показала, че проблемите на пациентите са многобройни. Винаги в МЗ са постъпвали много жалби, сигнали във връзка с допуснати пропуски, нарушения и проблеми в здравната система. Основна цел на новата дирекция е да предлага начини за решаването на проблемите на пациентите чрез законови средства", посочва Елена Болтаджиева, съветник в кабинета на министъра на здравеопазването.
Дирекцията за правата на пациентите ще има решаваща роля и при възникнали спорове между засегнатите страни в сектора.
Обсъжда се откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират своите проблеми и заедно с експертите да търсят решенията им. Също така ще бъде създадена електронна поща, на която пациентите да могат да подават своите сигнали и жалби онлайн.