Одобрена днес наредба казва какво да очакваме в хотела. Туристическите обекти се разделят в две категории.

Клас А включва хотели, мотели, апартаменти туристически комплекси, вилни селища, туристически селища и вили. Клас Б са семейни хотели, хостели, почивни станции, къщи, стаи и апартаменти за гости, както и бунгалата и заведенията за хранене. По отношение на обслужването - от днес вече отпада изискването за бързина на обслужването в заведенията.

Въвежда се единен вътрешен телефонен номер 9, на който гостите в хотелите да набират рецепциите. Също така има специални изисквания за оборудването и обзавеждането в стаите, като например размера на телевизора в тях или съдържанието на минибара.

Едининят номер 9 ще бъде улеснение за туристите, ако спешно трябва да поискат от рецепцията линейка например.

„Всички туристи ще бъдат наясно и няма да се чудят на кого да звъннат и как се стига до рецепция като си е пояснено и се знае от всеки, че е номер 9", казва Антон Вълчев, управител на хотел.

По-високи изисквания ще има за хотелите с висока категория - три, четири и пет звезди. „Размерът на телевизора е такъв, какъвто дизайнера или съответният собственик е преценил, че подхожда на неговата стая. Ако е малка стаята ще си сложи малък телевизор, ако е голяма ще си сложи голям телевизор”, казва Елена Иванова, председател на Съюза на собствениците на хотели в Слънчев бряг.

Отпада изискването за бързо сервиране в заведенията за хранене. „Отпадат старите изисквания да се има пилони със знамена пред хотелите, определен вид мебели, всичко това е оставено да се избира от собствениците на хотелите”, каза Николина Ангелкова, министър на туризма.

Туристическите обекти ще имат срок до февруари следващата година , за да приведат дейността си в съответствие с новите изисквания.