Около 100 милиона лева годишно се дават за запълване на дупки по пътищата в страната, каза в предаването „Тази сутрин” по bTV регионалният министър Николай Нанков.
По думите му 40-50 милиона лева на годишна база са нужни за републиканските пътища и още толкова за общинските.
Нанков отбеляза, че този неефективен и неустойчив метод трябва да бъде прекратен и се търси дългосрочно решение.
„30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да „цъфнат”, отбеляза министърът. Той увери, че се търси вариант за кардиналното решаване на проблема.
Фигуративно сме поставили чиновник до всяка дупка, коментира още Николай Нанков.
8000 км от 20 000 км републикански пътища са в лошо или много лошо състояние. Същото важи и за над 12 000 км от 20 000 км общинска пътна мрежа, стана ясно от думите на министъра.
Нанков допълни, че в момента на годишна база около 400 км се рехабилитират напълно.
Освен средства от тол системата и от бюджета пари за пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд, свързан с пътната безопасност, който ЕК създава.
С въвеждането на тол системата нашите прогнози са с 3-4 пъти по-голям обем от пътища на годишна база. Така че за около 6-7 г. ще сме готови с пълна рехабилитация, каза Нанков.
Във вторник планираме да започне строителството на магистрала „Хемус” от Ябланица до пътен възел „Боаза”(10,3 км). Срокът за изпълнение е 2 г., ще го съкратим на максимум година и половина, посочи министърът.
Участъкът от 16 км от Белокопитово до пътен възел „Буховци” в момента се проектира, довършваме проекта до 2 месеца и стартираме със строителството. Там има избран изпълнител, каза още Нанков.
По думите му срокът за тази отсечка също ще бъде съкратен до година и половина, като обаче това няма да е за сметка на качеството.
В момента се проектира трасето от 52 км до разклона за Ловеч и Плевен. Почти сме готови с проектите, заради атмосферните условия бавим леко геологията. В настоящия проект няма да бъдат налични 3 тунела и 17 други инженерни съоръжения. С новото проектиране пестим около 350 млн. лева на държавния бюджет, изчисли Нанков.