Тази година трябва да приключим с ремонтите на пътищата към морето до 15 юни, когато е началото на активния сезон. Това каза във Варна министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Той допълни, че през другата седмица започва изграждането на участъка на автомагистрала "Хемус" между Ябланица и Тетевен. До два месеца след това ще започне работа и по строежа ѝ на запад от Белокопитово. 

Тази година ще се започне с изграждането на малко над 25 километра от магистралата, каза Нанков. И уточни, че текат процедури и се подготвя строежът на още 50 километра, който може да започне до края на тази или началото на следващата година. 

За въвеждането на толсистемата министърът посочи, че вече е започнало изграждането на двата центъра, от които ще се управлява трафикът. Предстои доставката на различна техника, включително 100 кантара, които ще измерват тежкотоварните автомобили. По думите на Нанков технологията ще бъде иновативна, камионите няма да спират, а ще бъдат претегляни в движение.

Министърът допълни, че се разработва и софтуерът, който ще бъде предоставен на бъдещия орган, който ще управлява толсистемата. Според него до 10-15 дни трябва да бъде взето решение дали това ще е държавна компания, държавно предприятие, търговско дружество или ще е част от пътната агенция. 

Нанков посочи също, че до края на годината трябва да бъдат назначени между 500 и 550 специалисти, които ще обслужват толсистемата. По думите му тя трябва да заработи най-късно март-април 2019 г., като още през първата година приходите се очаква да достигнат около 1 милиард лева.

Министърът уточни, че в момента се работи и по тарифите, по които ще плащат тежките автомобили. Според него таксите за част от републиканската мрежа ще бъдат по-високи, като за сега ще има тарифиране само на тези пътища, които са в добро състояние.

За новото териториално делене на страната министърът коментира, че според него най-добрият вариант е да бъдат обособени 4 района. Той уточни, че най-сериозният конфликт е със столицата, която отговаря на всички изисквания да е отделен район, но тъй като е с доста по-високи икономически параметри, няма да има достъп до голяма част от бъдещите еврофондове. Министърът посочи, че ако бъде прието да има Черноморския район, в него биха могли да влязат 7 области, а центърът да е във Варна.

Снимка: БГНЕС

През тази пролет във Варна се работи по инфраструктурни обекти за над 150 милиона лева, ремонтите се движат по график, но тъй като са много и текат едновременно, вече се усеща сериозен недостиг на работна ръка, каза Нанков. По време на визитата си той инспектира хода на строителните дейности.  

Снимка: БГНЕС

Министърът уточни, че проектите са стартирали заедно, тъй като през настоящия програмен период има изискване за изпълнение на междинни индикатори. След извършването на тези междинни проверки по изпълнението на проектите, за общините, които се справят добре, ще има бонуси, допълни министърът. Той отново пое ангажимент, въпреки мащабното строителство във Варна и проблемите с работната ръка, големият проект за пробива на бул. "Левски" да бъде готов до Деня на Варна - 15 август.

Снимка: БГНЕС

От понеделник започва запълването на дупките по Аспаруховия мост, допълни Нанков. По думите му рехабилитацията трябва да приключи до 10 дни, като няма да създава допълнителни проблеми за трафика, тъй като ще се работи нощем.

Затваряне на моста за по-сериозни ремонти може да има след средата на април, когато трябва да приключи работата по друг основен булевард в града – "Приморски".

(БТА)