НАП отчита сериозен ръст на сигналите срещу некоректни работодатели след въвеждането на електронен достъп до част от информацията, която постъпва при тях.
Вече над 26 000 души имат персонален идентификационен код и могат да проверяват декларираните в приходната агенция договори, по които работят, върху каква сума работодателите внасят осигурителните им вноски, както и да получат информация за пенсионния си фонд.
След въвеждането на тази услуга в приходната агенция постъпват десетки жалби срещу работодатели.
Най-често служителите сигнализират, че шефовете им или не ги осигуряват върху пълния доход, или не са подали коректна информация за сключения с тях трудов договор.
В един от случаите се оказало, че управителят на фирмата, не само че не е подал към НАП данни за трудовите договори на своите служители, но и не начислява и плаща дължимите осигурителни вноски от години. Освен това работодателят внасял от името на работниците си здравноосигурителни им вноски като на трайно безработни, така че те да не заподозрат измамата.
За да не се окажат в подобна ситуация от НАП препоръчват на своите клиенти да се възползват от новата услуга и да си вземат персонален идентификационен код. За да го получите, не е необходимо закупуването на електронен подпис.
Освен да проверят информацията по осигуровките и договорите си клиентите на приходната агенция могат да поискат и издаването на документ, като например удостоверение за липса на задължения.
Всички данъци и осигурителни вноски могат да се платят чрез интернет, през онлайн системата на НАП, съобщиха още от на приходната агенция.