С почти една трета по-малко са тежките катастрофи с линейки на Спешната помощ.
Според столичния център една от причините е в поставянето на видеонаблюдение в колите.
Видеорегистраторите бяха монтирани за първи път преди 3 години заради агресивни пациенти и безотговорни шофьори.
Днес вече в 30 линейки има камери, които се наблюдават в реално време, а сървърът пази записите месец назад.
Така от началото на годината тежките катастрофи със спешни екипи са 4, за сравнение миналата година са 7.
Голяма част от записите показват катастрофи при включена светлинна и звукова сигнализация на линейките.
При една от катастрофите, автомобил се опитва да направи обратен завой на двойно непрекъсната линия. В този момент линейката, управлявана от шофьора Емил Бакарджиев, бърза за спешен пациент с включена сигнализация.
„Той изведнъж сви в ляво, за да обърне движението и ме удари. Аз съм 40 години зад волана и камерата няма да промени начина ми на каране”, обясни шофьорът Емил Бакарджиев.
Отиваме на адрес с реаниматорския екип на д-р Николова. Шофьорът Пламен Славков признава, че след поставянето на камерата е станал по-внимателен. Останалите участници на пътя обаче не били респектирани.
„Нещата се влошават опкъм другите участници в движението. Според мен шофьорите са все по-неквалифицирани, кара се с липса на всякакъв акъл”, коментира той.
Последната му катастрофа е от преди 5 години, на кръстовище, когато удря такси. Стига се до съд. Не е било доказано нищо, тъй като тогава е нямало видеорегистраторите.
Въпреки че тежките катастрофи с линейки са намалели, леките са всяка седмица.
Цената на камерите е колкото на последен модел смартфон. Те снимат само в периметъра на предното стъкло, и само когато линейката работи.
Идеята е до няколко години във всяка линейка да има четири камери.