ЖП линията за Гърция между „Захарна фабрика” и Горна Баня е една от най-натоварените в страната. По нея всеки ден минават по 40 влака - внимателно, защото железният път е видимо нестабилен.
Разхлабените и деформирани елементи създават опасност от сериозни инциденти, сигнализира зрител на bTV.
Последният ремонт е бил преди 24 години - почти колкото е целият стаж на Васил Иванов като кантонер. „Всичко е в ремонт! Кърпим го, докато почнат да го сменяват, но все отлагат, отлагат”, обясни той.
С времето са изчезнали много крепежни елементи. „То тука най-малко краднат, нищо че е Факултета. Настрани повече се крадне отколкото във Факултета. Износено си е от годините, ръждясало е всичко”, обясни кантонерът.
Екипът на bTV показа снимки на проблемния участък на представители на Националната компания железопътна инфраструктура и БДЖ. „Ние постоянно извършваме обходи на железния път в цялото междугарие. Проверки се правят и от подвижни състави - няма никакво притеснение относно безопасността на движение на возилата”, увери инж. Първан Рахталиев от НКЖИ.
Скоростта в участъка е ограничена до 25 км. „За да се избегне такъв инцидент с дерайлиране на влак в такъв участък, скоростта е намалена до безопасна. Така че дори и да се случи едно такова дерайлиране - опасност за пътниците няма”, обясни ръководителят на отдел „Безопасност" в БДЖ „Пътнически превози”.
4-километровата отсечка ще бъде подновена изцяло до есента с пари от държавния бюджет.