Повече от половината домакинства у нас имат достъп до интернет. Това показват данни от проучване на НСИ за използването на информационно - комуникационните технологии. През 2013 г. 53.7% от домакинствата в България имат интернет в домовете си , а ръстът е с 2.8 процентни пункта спрямо предходната година. Увеличават се хората, които редовно са в мрежата - 51.2% от населението на възраст 16 - 74 навършени години използва интернет всеки ден или поне веднъж седмично.
Изследването се провежда във всички държави - членки на Европейския съюз, по обща методология, която осигурява международна съпоставимост на резултатите. Анкетирани са 4 161 обикновени домакинства и 9 198 лица на възраст 16 - 74 навършени години.
За пет години домакинствата с онлайн достъп са се увеличили с 24.1 процентни пункта, а използването на широколентова връзка бележи ръст от 27.5 процентни пункта.
Ръст има и регионално - в сравнение с предходната година домакинствата с интернет достъп за всички статистически район се увеличават, с изключение на Югоизточния район, където се наблюдава намаление с 3.1 процентни пункта.
Регионално погледнато
С най-висок относителен дял на домакинствата с достъп до интернет - 64.3%, е Югозападният район, към който принадлежи и столицата. След него се нареждат Южният централен и Североизточният район, в които малко повече от половината домакинства имат достъп до интернет - съответно 52.7 и 51.5%. От тенденцията за страната значително изостават домакинствата от Северозападния район, където 42.8% от домакинствата имат достъп до интернет.
Най-активните
Според данните най-активните потребители в мрежата са младежите на възраст между 16 и 24 години, като през 2013 г. 79.5% от тях използват интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Мъжете са по-активни при редовното ползване на интернет в сравнение с жените - съответно 52.6 и 50.0%.
През 2013 г. 22.6% от лицата са използвали глобалната мрежа за комуникация с държавната администрация и местното самоуправление. Най-значителен е делът на лицата, които са получавали информация от интернет страница или уебсайт на публичната администрация (20.9%), следван от изтеглилите официални формуляри от официална интернет страница (12.7%) и изпратилите попълнени формуляри (8.5%) през последните дванадесет месеца.
Жените са значително по-активни от мъжете при използването на предлаганите онлайн услуги от публичната администрация - съответно 24.1 и 21.0%.
Онлайн пазаруване
Няма съществени различия между мъжете и жените при онлайн пазаруването - съответно 12.3 и 12.0%. Най-често онлайн се купуват дрехи и спортни стоки, като 68.1% от пазарувалите по интернет са закупили такива артикули. На следващо място се подреждат поръчките, свързани с пътувания или хотелски резервации (32.9%), стоки за дома (31.1%) и покупките на билети за различни развлекателни събития (22.5%).