Sofia Game Night се завръща на 2 ноември с второто си издание и още по-богата програма, която ще включи над 40 събития на 30 локации в цяла София.
Акцент тази година са събитията за деца. С повече от 10 събития детската програма ще предизвика малчугани, младежи и техните семейства да се впуснат в света на игрите.
Кой не би желал да си направи собствена видеоигра, да нарисува своя любим герой или да си поиграе с роботи? Какви са ползите от електронните спортове или как можем да преоткрием музея чрез игра? Тези и много други забавления очакват посетителите на Софийската нощ на игрите.
През тази година за първи път в програмата се включват РобоКидс, които ще покажат на по-малките дизайнери колко е забавно да направиш собствена игра. Съботният следобед ще е пълен с образователни интерактивни игри, добавена реалност и занимавки от хартия.
Ще има и настолни игри за най-малките, които ще имат възможността да упражнят паметта си и да изпробват своята логика с главоблъсканици.
Във „Вечерта на програмирането” деца и техните родители ще могат да научат повече за ключови умения за професиите на бъдещето, както и да си поиграят с роботите Даш и Дот.
Компютърната академия IT STEP пък кани посетителите на пет събития, в които те ще могат да се включат в откритите уроци: „Създай геройче с Illustrator“, „Направи първата си игра със „Scratch“ и „Създай игра с Kodu“, да разберат повече за „Теория на цветовете, базирана на герои от игрите“.
Кой казва, че посещението в музеи е скучно?
Националният исторически музей се включва в Нощта на игрите с популярни заглавия настолни игри като „Не се сърди човече“, „Jenga“, „Дама“ в човешки размери, както и игри, разработени от музейните специалисти с цел да направят опознаването на експонатите в музея по-различно и интересно.
Организаторите са подготвили и среща с „Micro:bit“ - джобен, програмируем компютър, разработен от Би Би Си и въведен в учебната програма в Обединеното кралство и други страни по света. Устройството е подходящо както за деца и тийнейджъри с опит в кодирането, така и за абсолютно начинаещи. С негова помощ всеки може да се превърне в дизайнер и творец на дигитална информация, като възможностите за създаване са много - от крачкомер, до интерактивна игра и робот.