Над 20 милиона лева са вложени в повишаване на пътната безопасност през последната година. Толкова струват новите мантинели, маркировки, огради и знаци по пътищата, изчисляват от Агенцията за пътна инфраструктура.
Защо обаче ефектът не се усеща, а тежките катастрофи продължават?
От Пътната агенция сочат току що ремонтирания и пуснат тунел „Витиня” на магистрала „Хемус” като най-добър пример за безопасност и сигурност.
Той е с напълно подменено осветление, маркировка, знаци, има нова противопожарна система, също и видеонаблюдение.
Човешкият фактор обаче не може да бъде избегнат – в района продължават да профучават автомобили с много по-висока скорост от позволената в тунел.
48 паметни плочи носят печални спомени за нелепо загиналите на пътя Бургас – Созопол.
Сред тях и тази на 15-годишно момче от село Росен, прегазено преди години на същата пешеходна пътека, където в понеделник загина 16-годишният Костадин от Атия.
Чак след последния инцидент властите обещаха до лятото да бъде построен пешеходен надлез с асансьори.
Спешни мерки се взимат и при Микре, където 9 незрящи загинаха преди седмица.
Още в петък в района ще бъде положена така наречената шумна маркировка.
Тя ще действа психологически на водача – да му насочи вниманието, че в този участък трябва да кара с повишено внимание, обясни инж. Светослав Глосов от Агенция "Пътна инфраструктура”.
Анализът на пътните експерти обаче показва, че по-често катастрофите стават точно на най-равните и прясно ремонтирани трасета, затова там мерките се завишават.
Камера посреща шофьорите и снима пътя им на входа на "Витиня". Успокоението е, че тя не снима скоростта.
Ремонтът на "Витиня" обаче няма да спре до тук. Догодина тунелът отново ще затвори за месец и половина, за да се монтират вентилатори за мръсните газове и още подобрения.
Две стеснения на "Хемус" продължават да притесняват шофьорите – след 6-ти и след 30-ти километър. Те обаче приключват до края на месеца.