Изминалите три дни са едни от най-натоварените, освен за огнеборците, и за дежурните оператори. От началото на месеца има над 26 000 сигнала за пожар.

Дежурствата на операторите на спешния телефон 112 традиционно са натоварени. Сигнали се получават буквално през секунди. А през лятото натовареността е още по-голяма. Основната причина – пожарите. Само за изминалата седмица сигналите, поучени на телефон 112, са над 103 000, като 9143 от тях са за пожари. 

От катастрофи и престъпления през насилие, шум, инциденти. До пожари.

Десетки оператори всеки ден приемат сигналите на спешния телефон 112. Обажданията са хиляди. 

От началото на юли до вчера на спешния телефон са получени 384 536 сигнала. Над 26 000 от тях – за пожари.  За сравнение – през целия юли миналата година обажданията за пожари са били с около една четвърт по-малко.

„Имаме увеличения в сигналите за пожари. За един пожар получаваме множество сигнали - за такъв пример бих дала вчерашния пожар в „Лагера“ - запаленият покрив на новострояща се кооперация. В рамките на няколко минути получихме над 160 повиквания за този пожар“, коментира Марина Велинова, директор на дирекция „Национална система 112“.

Заради многото обаждания в натоварените дни може да се стигне до така наречените опашки от чакащи на телефона. Важно е да се знае че този, който звъни, през това време продължава да чува в ухото си сигнал свободно.

„В такива моменти апелирам гражданите да останат на линия, а не да прекъсват, защото времето за приемане на техния сигнал се увеличава“, казва Марина Велинова.

Досега никой не е подавал фалшив сигнал за пожар, отчитат от спешния телефон. И припомнят -  вече има не малко глобени, подали лъжлива информация, с между 10 и 20 000 лева.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK