Парите за още два хеликоптера са осигурени в бюджета за догодина, заяви транспортният министър Георги Гвоздейков.
По-рано днес премиерът Денков връчи на първите пилоти на въздушните линейки лицензите за летене.
С над 20 операции по транспортиране на пациенти в медицински хеликоптер - Васил Вълков отново ще е на първа линия.
„За да се стигне да се вдигне въздухоплавателно средство - значи ситуацията е много тежка. Специфичното е времето за реакция. Трябва да е максимално кратко“, казва той.
Вълков е летял с хеликоптерите на вече закритата частна компания за спешна помощ по въздуха. От 2019 г. България няма вертолет за медицински цели.
„Бяхме въвлечени в това още с предната фирма и сега ни е като кауза. Може би е добра кауза за края на кариерата ни пак да стартираме“, коментира Васил Вълков.
Той и негови колеги получиха лицензите си за правоспособност. В системата ще работят 36 пилоти. В началото полетите ще са само през деня.
„Такива са правилата в Европа. Когато има нов лицензиран оператор и пилоти, трябва да натрупат съответния опит. И се надявам 2025 - 2026 системата да може да работи и през нощта“, коментира транспортният министър Георги Гвоздейков.
Въздушните линейки ще бъдат разположени в шест точки на страната. Така транспортът ще е в рамките на така наречения "златен час".
До изграждането на базите, първият медицински хеликоптер ще се съхранява вхангар.
Първата машина се очаква през януари. Предстоят обучения и на медиците за работа по време на спасителен полет.