Остава по-малко от седмица до Коледа. Увеличават се опашките от желаещи да намерят най-хубавия подарък за своите близки.

Задръстванията по главните улици и булеварди на столицата започнаха да стават все по-тежки още миналия уикенд и днес нямаше нито една спокойна минута за шофьорите около търговските центрове. Очевидно всички са тръгнали на лов за подаръци.

Предпочитаните подаръци и тази година са дрехи и електроника. Дядо Коледа не е забравил и играчките за най-малките.

За първи път от месеци Живко и Пламена идват в мола. Част от подаръците за Коледа вече са купили онлайн. Въпреки това, решават да потърсят и на място в магазините. 

Други не рискуват с онлайн поръчка. Предпочитат лично да намерят подаръци за своите близки. 

На част от витрините са обявени коледни отстъпки, а според посетителите цените са се променили, като са поскъпнали.

Ръст на посетителите отбелязват търговските центрове. Заради пандемията продажбите по празниците са повече, отколкото през 2020 година, но все още по-ниски от 2019 г. 

"Спад в посещаемостта има и е нормално. Логично е и е свързано с изискването за зелени сертификати. Артикулите, които се търсят основно са свързани с активен начин на живот и спорт, което е абсолютно свързано с COVID кризата. Хората обичат да прекарват времето си навън", заяви Аксиния Баева от Българската ритейл асоциация.

Снимка: iStock

Въпреки че хората предпочитат пазаруването на място, заради пандемията има рязък скок на онлайн покупките в последната година.

През месец декември онлайн поръчките са се увеличили между 20 и 40 %.