Министърът на транспорта Ивайло Московски е говорил с премиера Борисов как да бъдат решени проблемите в системата на автомобилната администрация. Това съобщи той в предаването „Лице в лице”.
Според него правилната концепция е да има един орган за контрол на пътя. Къде ще бъде е вече политическо решение, заяви Московски и допълни, че няма претенции да е в транспорта, а по-скоро мястото му е в КАТ.
Трябва да се направи един орган, в който хората да бъдат добре мотивирани, добре оборудвани, и обучени, с добри заплати. Защото едни и същи проверки се правят, но всеки ги ползва за собствени цели. Тогава на разследващите служби ще им е много по-лесно да контролират един такъв орган на пътя, каза още министърът.
Според него ще има много хора, които ще бъдат против тази концепция. Всички тези, които на това ниско ниво се хранят от тази корупция ще бъдат абсолютно против.
„Инспекторите са на пътя с 480 лв. заплати. Ако тръгнем да им вдигаме на тях заплатите, вероятно всички останали контролни органи на пътя, ще кажат, че и те са с ниски заплати и вероятно е така".
Във връзка с планираните блокади на българо-гръцката граница, министър Московски обясни, че писмо на Европейската комисия е провокирало намеренията на българските превозвачи да блокират българо-гръцката граница по Великден. В това писмо по повод протестите на гръцките фермери от зимата ЕК заявява, че това си е проблем между България и Гърция и тя няма практика да има решение по такива случаи.
Министърът допълни, че според него напълно основателно българските превозвачи са искали да предприемат действия, с които да привлекат внимание. Премиерът също е благодарил за постигнатото споразумение, тъй като на срещата при него са били и представители на туристическия бранш, които също са щели да търпят щети, ако се беше случила тази блокада.
„Считам, че това е разумно решение. Първо показаха колегите от транспортния бранш, както и от туристическия, че действително са на европейско ниво. Не причиниха тази блокада и съответно неудобство на пътуващите граждани в едната и в другата посока. На второ място, считам, че решението от което се излезе е добро и то поне ще даде сигнал, тъй като ние няма да се откажем да искаме от Европейската комисия да изработи инструмент, механизъм, който да дава възможност в момент на такава криза да има намеса от страна на Европейската комисия”.
Министър Московски отказа да коментира в детайли корупцията в ДАИ. На въпроса за оставката, която му поискаха от ДСБ, той каза:
„На ДСБ е право, макар че не знам дали ДСБ или само от двама от ДСБ ми искат оставката, те си имат право да си искат на който си искат оставката.
Не бягам от отговорност, провел съм този разговор с министър-председателя, преценката е, че не се налага да си подавам оставката”.
Министърът гарантира, че няма нито един спрян сигнал и всички сигнали, които са пристигали, са били възлагани за проверка, анализ, съответно, ако преценят че капацитетът на техния инспекторат или вътрешен одит не е достатъчен, те са ги препращали към други специализирани държавни институции.
Московски призова хората, които му искат оставката, да дават сигнали, ако нямат доверие на него, да ги дават на други органи. Никога не сме прекратявали или скривали сигнали които идват за корупционни практики, допълни той.
По темата за корупцията в гражданското въздухоплаване и пилотите без лицензи, министър московски беше категоричен, че е невъзможно да има фалшиви лицензи.
Във връзка с концесията на летището, министър Московски обясни, че предвидено в новия закон сроковете за отдаване на концесия да са по-гъвкави, което не означава вечно. Концесията на летището ще стартира по стария закон, което означава 35 години.