До края на годината лъчът на метрото по бул. „Черни връх” ще бъде разширен с още една метростанция, заяви пред медиите кметът на Столична община Йорданка Фандъкова.
Парите за изграждането са спестени по време на търговете за разширението на другите два участъка, уточни кметът. „Допълнителното разширение на метрото в тази част на София ще бъде с дължина 1,2 км и ще има една метростанция. Метрото ще стига до там, където се пресича ул. „Сребърна” в ж.к. „Хладилника” с бул. „Тодор Каблешков”, заяви кметът и добави, че в тази част на София има близо 60 жилищни блока.
До края на седмицата ще има яснота и за офертите за разширяването на метрото от ж.к „Младост” до „Бизнес парк”, а строителни дейности може да започнат още в средата на април, допълни Фандъкова. По думите й софийското метро е пример за развиване на инфраструктура и откриване на работни места в условия на криза. Доизграждането на метростанциите е по линия на ОП „Транспорт”, която е съфинансирана от Европейския съюз, припомни кметът. „От необходимите 120 млн. евро – 110 млн. евро са безвъзмездна европейска финансова помощ, а общинското участие е с 10 млн. лева. Това е голяма възможност в кризата да се строи инфраструктура и да се помага на хората, като им се предоставя поле за работа”, коментира Фандъкова.
В момента се работи по разширението на метрото „бул. Цариградско шосе – ж.к „Дружба” – летище София”, което кметът инспектира в понеделник. Работата е доста затруднена заради високите подземни води в ж.к. „Дружба 1.” "Току що казаха изпълнителите, че е спрял тока за 2 часа и през това време метър и половина водата се е покачила", коментира Йорданка Фандъкова.
Не всички обаче са доволни от проекта. По време на инспекцията жители на Дружба, начело с червения общинар Борис Цветков направиха импровизиран протест. "Защото метростанциите ще се построят, а ние ще обикаляме, за да стигнем до тях", заяви Иванка Вълова, жител на квартал Дружба.
Новата линия трябва да превозва над 60 хиляди пътници на ден и да ограничи трафика с поне 6000 автомобила. За сравнение новооткритата отсечка от Надежда до Лозенец вече е оставила в гаражите над 20 хиляди коли.
"Вече са 97-98 хиляди пътника дневно, а в 3 годишната прогноза трябва да станат 110 хиляди - така, както вървят нещата вероятно още следващата година ще достигнат този показател", категоричен беше Стоян Братоев, директор на Метрополитен.
Новото трасе ще започне да вози пътници в началото на 2015-а, когато ще бъде пуснат комбиниран билет на цената на един за метро и довеждащите автобуси, но експериментално първо в Дружба.