Кабинетът публикува списък на парите, които министерствата са давали на медиите по комуникационните стратегии на оперативните програми на ЕС и Програмата за селските райони. Отчетът е за периода от началото на 2007 г. до 22 май 2013 г. Това обхваща част на мандата на Тройната коалиция и управлението на ГЕРБ.
Раздадените суми на медиите са 66,1 милиона лева, разпределени чрез няколко министерства, – земеделското, социалното, финансовото, на екологията, на регионалното развитие и на икономиката.
Почти половината от раздадените от държавата европари за реклама са били разпределени чрез земеделското министерство когато негов шеф беше Мирослав Найденов. Става дума за 31 249 986 лева по Програмата за развитие на селските райони от всички 66 139 878 лева.
Нова броудкастинг груп е получила над 5,8 млн, а bTV Media Group - над 5,52 млн. Парите са платени за предоставяне на програмно време, излъчване на реклама и създаване на тематични рубрики по няколко оперативни програми.
ТВ7 и ВВТ (сега News7) са получили съответно 1,12 млн. лева и 274 000 лева, а Канал 3 - 400 000 лева. В БНТ са „влезли” над 2,3 милиона лева.
Над 1 млн. лв. са били платени на Българското национално радио по пет от оперативните програми.
7 459 236 лева са платени на радиостанциите. Повече от половината са отишли в “Дарик”, които са получили общо 4,24 млн. по всички оперативни програми.
Фирмата “Фокус нунти“, която притежава едноименните онлайн информационна агенция и верига радиостанции, е получила общо 1,66 млн. лева за радиорубрики, реклама и консултантски услуги.