bTV е предпочитаният телевизионен източник на информация за събитията в страната и региона за над 2 милиона и 850 хиляди души от пълнолетното население в България, сочи национално представително проучване на независимата агенция „Маркет Линкс”*, проведено през август 2016 г.
46,4% от участниците в проучването на възраст над 18 години посочват на първо място bTV. За сравнение, Нова телевизия се нарежда на второ място в класацията с 27%, като разликата спрямо bTV е 19,4 пункта.
bTV е информационен лидер и сред активното население на страната, като телевизията е посочена от 43% от зрителите на възраст 18-49г.
„Благодарим на зрителите за доверието. Вече 16 години процесът на създаване на bTV Новините е комбинация от стабилност и иновации. Този подход ни позволява да изпълняваме журналистическата си мисия и тласка напред целия пазар на телевизионни новини, актуални и спортни предавания”, коментира Венелин Петков, директор "Новини, актуални предавания и спорт" в bTV Media Group.
Водещата позиция на bTV на телевизионния пазар у нас се потвърждава и от данните на ГАРБ за месец август. Според тях централният новинарски блок на bTV постига 25 пункта по-висок аудиторен дял от този на новините на Нова телевизия от 19:00 ч. (TG 18+).
Малко над 25 пункта е и разликата между „Тази сутрин” по bTV и втория по резултати сутрешен блок сред пълнолетните зрители на националните медии.
*Национално представително изследване на агенция „Маркет Линкс”, проведено сред 1000 респондента (18+). през август 2016.