Президентските избори вероятно ще се решат на втори тур. Това е изводът на социолозите от "Маркет линкс". Проучването е финансирано и реализирано съвместно от bTV и агенцията, проведено е сред 1112 лица над 18 г. в страната в периода 02–07 ноември по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

Сред решилите да гласуват Румен Радев събира подкрепа от 46,7 на сто. Това е разлика от повече от 20 пункта пред втория. Подкрепеният от ГЕРБ-СДС Анастас Герджиков получава 25,6 процента.

Снимка: bTV

Кандидатът на ДПС Мустафа Карадйъ е трети с 10,3 процента, а председателят на ВКС Лозан Панов (подкрепен от „Демократична България“) има подкрепата на 7,7 процента.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов има 2,6 на сто от гласуващите. А певицата Луна Йорданова е шеста по резултат - с около 1,3 процента.

Решаваща за президентския вот е и активността. Пред социолозите твърда убеденост, че ще гласуват изразяват мнозинството от българите – почти 60 на сто. Други 19 процента заявяват, че вероятно ще го направят.

Почти 5% от гласуващите не са избрали своя кандидат и така е възможно пренареждане.

Кой влиза в Новия парламент?

Сред заявилите, че ще гласуват ГЕРБ-СДС са първи с 23 процента. Втора е формацията на Кирил Петков и Асен Василев с малко над 16 на сто. Левицата се очертава да бъде трета политическа сила, според социолозите – с 12.1 процента.

ДПС е след тях с малко над 11 процента. „Демократична България“ събира 10,5 на сто. Според изследването "Има такъв народ" на Слави Трифонов e на шеста позиция с подкрепа около 10 процента.

Снимка: bTV

На ръба за влизане в парламента остава „Изправи се БГ! Ние идваме“ с 4,1. Под тях са „Възраждане“ с 3 % и ВМРО с 1,2%.

Данните са от проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и Маркет ЛИНКС, проведено сред 1112 лица над 18 г. в страната в периода 02–07 ноември 2021 г. по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.